Ex-F1 boss Mosley wins privacy case over orgy photos


PARIS: A French court ruled on Tuesday that Britain’s News of the World tabloid had violated the privacy of former world motorsport chief Max Mosley when it published photographs of him in a sadomasochistic orgy.

The court fined Rupert Murdoch’s News Group, which published the now-defunct News of the World, €10,000 and ordered it to pay €7,000 in damages for violating Mosley’s privacy, but said there was no defamation.

It also ordered News Group, a British subsidiary of Murdoch’s News Corp, to pay €15,000 in court costs.

Mosley sued in France, where 672 copies of the newspaper had been distributed and where privacy laws are strict, seeking €200,000 in damages for defamation and violating his private life.

Mosley, 71, previously won a case in a British court against News Group after the News of the World published a front-page story in March 2008 entitled “F1 boss has sick Nazi orgy with 5 hookers.”

The British tabloid story labelled Mosley “a sadomasochistic sex pervert” and posted a video of the episode, secretly recorded by one of the participants, on its website.

Mosley, whose father led the British fascist party in the 1930s, has acknowledged paying five women for sex, but said the event depicted in the paper was a prison fantasy and challenged the claim that the episode was Nazi-themed.

The British court awarded him £60,000 in damages.

Mosley’s lawyer Philippe Ouakrat said the French penalty was “relatively heavy”.

The court cleared the reporter who wrote the article, Neville Thurlbeck, of responsibility, saying he had not “personally participated” in distributing the article in France. — AFP

Article type: metered
User Type: anonymous web
User Status:
Campaign ID: 1
Cxense type: free
User access status: 3
Join our Telegram channel to get our Evening Alerts and breaking news highlights

   

Stories You'll Enjoy


Vouchers